středa 16. ledna 2013

Básně z almanachů


   Jako jeden z mnoha autorů jsem se podílel na vydání sedmi almanachů básní. V každé je několik básní od sedmdesátky poetiků. Myslím, že by pro začátek bylo vhodné vám všechny tyto básnické sbírky představit.
   Sice již mám několik publikovaných básní, ale to rozhodně nepřekáží tomu, abych i tyto básně vložil do mé první a poslední básnické sbírky Obnažené tajemství.

   Jako první almanach, na kterém jsem se podílel s několika autory, byl Současná poezie 2009, který vyšel dne 9. listopadu 2008 a mám v něm celkem čtyři básně.
   Druhým almanachem, v němž jsem se představil, byl Básníci třetího tisíciletí 2, který vyšel dne 25. května 2009 a obsahuje též čtyři má dílka.
   Z almanachu Milostná a erotická poezie jsem měl opravdu velkou radost, jelikož je to jediná sbírka básní, která má pevnou vazbu, krásně vypadá a prvně jsem v ní měl více básní - tentokrát sedm. A jelikož vyšla před Vánoci dne 19. listopadu 2009, měl jsem i krásný dárek pod stromeček.
   Na čtvrtém almanachu Současná poezie 2010 se pracovalo ve stejné době jako na předchozím almanachu, proto není divu, že na svět přišel bezmála o dva měsíce později, tedy dne 5. ledna 2010. Bohužel v něm mám jen tři básně.
   Almanach Stoupající hvězdy 2011 je rozdělen na dvě části, a to proto, že u každého almanachu mám přiloženou anketu "Která báseň se Ti nejvíce líbí?". Bohužel se do ní vejde jen devět možností a já mám v tomto almanachu celkem čtrnáct básní, byl jsem nucen knihu rozdělit na první část a druhou část. Almanach vyšel dne 2. února 2011.
   Následující almanach měl básní ještě více, celkem patnáct, proto je i Smyslná česká poezie rozdělena na první a druhou část. Tato kniha vyšla 27. července 2011.
   A poslední, tedy sedmý almanach nese název Čeští básníci. Tento almanach vznikal bezmála tři roky, jelikož ho sám nakladatel označil za supervýběrový, neboli že obsahuje ty nejlepší básně těch nejlepších básníků. Mě velice těší, že mohu být i v tomto almanachu, neboť vím, že mé básně opravdu něco znamenají. Na knihu jsem si počkal celkem dlouho, až nakonec dne 10. prosince 2012 přišla domů a přečetl jsem si v ní osm svých básní. Opět jsem mohl mít dárek k Vánocům.

Pozn.: Modrá slova jsou hypertextové odkazy, tedy pro přejití na článek o konkrétním almanachu na slova jednoduše klikněte.

1 komentář: